Ponedjeljak, 24 siječnja

U planu nova mreža europskih vlakova za spavanje

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Manje od deset godina nakon što se mislilo da su europski noćni vlakovi prošlosti, novi francuski startup Midnight Trains najavio je planove za mrežu prekonoćnih usluga iz Pariza od 2024. godine.

Kako piše The Guardian, Midnight Trains se nada  kako će post-Covid interes za čišća i zelenija putovanja stvoriti interes za predložene “hotele na tračnicama”, čiji je cilj povezati glavni grad Francuske s 12 drugih europskih odredišta.

Osnivači kažu kako cilj nije uskladiti poznati i skupi luksuz, Orient Expressa, već ponuditi alternativu osnovnim državnim SNCF pragovima i letovima na kratke relacije. Ključ usluge bit će sobe u hotelskom stilu koje nude privatnost i sigurnost te ugrađeni restoran i bar.

Zabrinutost javnosti zbog klimatskih izvanrednih situacija dovela je do porasta interesa za oživljavanjem noćnih ruta diljem kontinenta. Naime, Midnight Trains planira opslužiti najmanje desetak odredišta između 500 i 900 milja od Pariza, uključujući gradove u Španjolskoj, Portugalu, Italiji, Belgiji, Njemačkoj, Danskoj i Škotskoj.

Konačni popis bit će potvrđen nakon postizanja sporazuma o zakupu novih ili rabljenih voznih sredstava i korištenju željezničkih mreža u Francuskoj i zemljama odredišta.

Tvrtku financiraju francuski poduzetnici, uključujući milijardera telekoma Xaviera Niela, suvlasnika novina Le Monde. Suosnivač Midnight Trainsa Adrien Aumont, također suosnivač platforme za mnoštveno financiranje KissKissBankBank, kaže da su njegovo zanimanje za vlakove za spavanje poticali i profesionalni i osobni razlozi.

“Primijetio sam da ljudi oko mene ne žele ući u avion zbog zabrinutosti zbog emisije ugljika, ali također i moja djevojka se boji letenja, odlučila je  da nikad neće ući u avion.  Shvatio sam da će jedini način putovanja biti moguć vlakom ”, rekao je Aumont.

“Ljudi žele intimnost”, napomenuo je Aumont te dodao:  “Ne žele dijeliti prostor za spavanje s neznancem. Žele privatnost, sigurnost i kvalitetan krevet. Ponudom bara i restorana nudimo i zabavu i određenu umjetnost. Ono što nam je cilj jest natjerati ljude koji žele putovati Europom da se ustručavaju krenuti zrakoplovom i učiniti let od 90 minuta prošlošću.”

Ponoćni vlakovi najnoviji su dolazak na tržište na kojem je već  puno konkurenata. Diljem Europe državne željeznice suočavaju se s novom konkurencijom privatnih operatera koji žele uvesti noćne vlakove.

Kako prenosi The Guardian, strategija održive i pametne mobilnosti, koju je Europska komisija objavila u prosincu 2020. godine, poziva na veliki pomak putnika na željeznicu, uključujući noćne vlakove.

Od 2016. godine, Austrijske savezne željeznice (ÖBB) uvele su šest novih prekonoćnih ruta pod markom Nightjet, koje su već vozile devet noćnih ruta.

Privatni operatori u Češkoj, Nizozemskoj i Belgiji najavili su nove usluge preko noći. Također, u prosincu prošle godine, ÖBB, njemačka željeznička kompanija Deutsche Bahn, SNCF i Švicarske savezne željeznice (SBB) najavile su potpisivanje sporazuma o pokretanju novih usluga noćnih vlakova u Europi.

Ovo je prvi korak u razvoju mreže Trans-Europe Express (TEE) 2.0, koje je predložilo njemačko predsjedništvo Vijećem Europske unije. Ovo partnerstvo planira u narednim godinama pokrenuti četiri nove usluge sa 13 najvećih europskih gradova, piše The Guardian.

Izvor: The Guardian

Podijeli.

Komentiranje nije dozvoljeno.